Balatoni viharvadász

Gyere és játssz a balatoni hajókkal! Most saját flottád lehet olyan vitorlásokból és hajókból, amiket már láthattál a Balaton vizén.

Kihajózhatsz velük a napsütésben a Balaton keleti vagy nyugati medencéjébe.

De vigyázz, mert az idő akár hirtelen viharossá is fordulhat!
Ilyenkor minden hajónak vissza kell térnie a kikötőbe. A nagy szélben és ködben nehéz a tájékozódás, ezért a hajósok egymást segítik azzal, hogy a bajba jutott hajók pontos helyét meghatározzák. A koordinátákat megkapva a mentőalakulatok könnyen megtalálják, és partra vontatják a segítségre szoruló hajókat.
 
Segíts te is a bajba került társaidon, és találj meg minél több viharban rekedt hajót.
 
Ezt a játékot két Kapitány játssza! Vajon a Sárga vagy a Kék Kapitánynak sikerül előbb kimentenie a bajbajutottakat?

„8-R Yacht” típusú vitorlás kishajó

A balatoni sportvitorlázás meghonosítására Gróf Széchenyi István érdeme. A tó jelenleg „legöregebb” vitorlása, a „Kishamis” is a Széchenyi család részére épült Balatonfüreden, 1896-ban.

75 m2-es cirkáló típusú vitorlás hajó

A világszerte elterjedt 75-ös (75 m2 névleges vitorlafelületű) schärenkreutzerekből mindössze 3 épült Balatonfüreden.

„E 30” típusú vitorlás kishajó

Az Európai Vitorlásszövetség 1938-ban közzétett új osztályelőírása alapján, Benacsek Jenő alkotásaként született meg az egyetlen magyar tervezésű, klasszikus cirkáló osztály, az Európa 30.

„8-R Yacht” típusú vitorlás kishajó

Az Adrián az észak-északnyugati szél, a tramontana nevét két sportvitorlás is viselte. A „Tramontana I.” 1898-ban, a „Tramontana II.” 1910-ben épült.

személyszállító motoros hajó

Az 1927-ben épített „Csobánc” motorhajó Újpesten, a Schlick-Nicholson hajógyárban készült alkatrészeit Siófokon szerelték össze.

személyszállító motoros hajó

1959-ben a „T 110” uszályért cserébe a NIKEX-től került a MAHART tulajdonába. 1962-óta üzemel a Balatonon. 1991-től új neve: „Akali”.

személyszállító motoros hajó

Az alumínium testű hajók gyártására szakosodott váci Dunai Hajógyár próbaképpen két példányban megépítette a vízibuszok tengeri változatát is.

személyszállító motoros hajó

A „Révfülöp” 3011-es típusú vízibusz a Dunai Hajógyárban, a Magyar Hajó- és Darugyár (MHD) váci gyáregységében épült 1963-ban a MAHART Balatoni Üzemigazgatóság részére. Hossza 26,55m, szélessége 5,32m.

1. oldal / 2
Hétfő 9.00-18.00
Kedd 9.00-18.00
Szerda 9.00-18.00
Csütörtök 9.00-18.00
Péntek -
Szombat 18.00-1.00 (Múzeumok Éjszakája)
Vasárnap 14.00-18.00